محتوا
پنهان
مرد جوان ۳۲ ساله بعلت ضربه به اندام فوقانی چپ به دنبال نزاع در محل کار مراجعه کرده است. ایشان دیپلمه، متاهل، کارمند خدمات با سابقه مصرف
الکل و سابقه چندین نوبت مراجعه به کلانتری، در پی نزاع بر سر تقسیم کار با همکاران با ترومای دست چپ به این درمانگاه آمده است که هم اکنون به
دلیل معطلی و شلوغی درمانگاه آژیته شده و در حین معاینه عصبانی شده است. اصول اولیه برخورد با بیمار پرخاشگر را در مورد وی بکار برید.
۱.قدم اول سلام و احوالپرسی، معرفی خود و کسب اجازه از بیمار برای شروع مصاحبه و برقراری ارتباط اولیه
۲.رعایت نکات امنیت فضای فیزیکی اتاق مصاحبه (رعایت فاصله و وسایل پرخطر)
۳.همدلی و ارتباط مناسب در طول مصاحبه و پرهیز از ارتباط مداوم چشمی
۴.استفاده از سوالات باز
۵.مدیریت رفتار غیر کلامی و پرهیز از انجام حرکات سریع
۶.ارزیابی خشم بیمار (دفعات، محرک و نحوه آن)
۷.بررسی چگونگی آسیب به دیگران
۸.ارزیابی دسترسی به سلاح یا وسایل آسیب رسان
۹.ارزیابی میزان جدی بودن و خطر تصمیم بیمار
۱۰.قدم آخر تشکر از بیمار و خداحافظی با ایشان