اخبار صلاحیت بالینی, صلاحیت بالینی

چرا دانشجویان پزشکی باید در آزمون سراسری صلاحیت بالینی شرکت کنند؟

اخبار صلاحیت بالینی پزشکی
آقای دکتر بهروز یحیایی، رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، درباره علت و لزوم شرکت در آزمون سراسری صلاحیت بالینی برای دانشجویان پزشکی و پزشکان اظهار کرد:

این آزمون علاوه بر امتحانات و ارزیابی‌های پایان‌بخش‌های بالینی، برای ارزیابی توانمندی بالینی دانشجویان و دانش‌آموختگان دکتری پزشکی عمومی در پایان مرحله کارورزی انجام می‌شود. شرکت و کسب نمره لازم در آزمون صلاحیت بالینی برای فارغ‌التحصیلی دانشجویان و انجام امر طبابت پزشکان عمومی و شرکت در امتحانات دوره تخصصی ضروری است. در ضمن این آزمون فاقد نمره بوده و نتایج آن به‌صورت رد یا قبول شدن به شرکت‌کنندگان اعلام می‌شود و به قبول‌شدگان گواهی صلاحیت بالینی اعطا خواهد شد. این آزمون به‌طور مستمر در دانشگاه‌ آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود.

شرط شرکت در آزمون صلاحیت بالینی چیست؟

دکتر بهروز یحیایی با بیان اینکه شرط شرکت در آزمون صلاحیت بالینی، اتمام مرحله کارورزی و یا حداقل سپری شدن ۶ماه از آغاز دوره مذکور است، گفتند: در ۲۵ دوره برگزاری این آزمون که رأس ساعت ۸ صبح امروز در مجموعه مهارت‌های بالینی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود آغاز شد ۱۱ نفر استاد به‌عنوان آزمونگر، یک نفر به‌عنوان بیمارنما و ۱۲ نفر از عوامل اجرایی مشارکت داشتند.

به نقل از “آنا پرس”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *