مقالات

چگونه با اخبار بد و استرس مقابله کنم؟

اخبار بد، اضطراب و استرس

روزگاری که در آن زندگی میکنیم، پر از اخبار خوب و بد است. وجود موبایل علی رغم همه خوبی های آن، ما را از اخبار تک تک نقاط دنیا باخبر میکند و هرروز صبح با چک کردن موبایلمان از اخبار۲۴ساعته گذشته دنیا باخبر میشویم که اغلب این اخبار، بد، دردناک و پراسترس هستند. در این مقاله چونگی مقابله با استرس را می آموزیم.

 

چگونه با اخبار بد، اضطراب و استرس کنار بیاییم؟

 

۱.احساسات منفی، غم و ناراحتی خود را بعد از شنیدن یک خبر بد، بپذیریم.

طبق تحقیقات دانشگاه برکلی کالیفرنیا، مقاومت و پس زدن احساسات منفی و غم باعث استرس روانی بیشتر می شود. در حالیکه پذیرش ناراحتی و افکار منفی و تاریک ذهن باعث بهبود بهداشت روانی در طولانی مدت می شود.

 

۲.خبر بد را مرور کنید نه اینکه از اخبار دوری کنید یا نادیده بگیرید.

مرور کردن باعث می شود مغز شما به تجزیه و‌تحلیل و هضم و‌پذیرش واقعه بپردازد. مغز شما بهتر از خودتان می تواند احساسات منفی شما را مدیریت کند و باعث ریکاوری سلامت فکر و روان شما بشود.

 

۳.بعد از دو مرحله بالا، افکار منفی خودتان را بازسازی کنید.

ذهن خودتون را به چالش بکشید. بگذارید با این چالش ذهن در برابر خبر بد، ابعاد مثبت یا افق روشن آینده کم کم در ذهن شما پدیدار شود و این کار باعث رها شدن تدریجی شما از افکار منفی می شود.

پیشنهادی  سنگ های کلیه و مجاری ادراری

 

۴) احساسات خود را در مورد خبر بد بنویسید.

روی کاغذ یا در پیج شخصیتان و یا هرکجا که دوست دارید احساساتتان را با عزیزانتان با نزدیکانتان یا با دوستانتان درمیان بگذارید. انجمن روانشناسی امریکا طی تحقیقات خود بیان کردند bloging یک راه موثر در کنترل و‌ رویارویی با استرس در دوران نوجوانی است.

 

۵.با خودتان مهربان باشید.

غذای سالم بخورید. با اطرافیان مهربان باشید، برای آرامش خودتان دعا کنید. عبادت کنید. مدیتیشن انجام دهید. خود و دیگران را ببخشید، انرژی مثبت و دعای خیر برای خودتان، عزیزانتان و‌اطرافیانتان بفرستید.

 

برگرفته از سایت medicalnewstoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *